dissabte, 11 de novembre del 2006

Més Firefox 2.0 i Dokuwiki

Com que la meva tasca diària em manté enganxat a la xarxa, em passo moltes horetes davant el Firefox 2.0, així que en torno a parlar. Avui sobre dues coses:
  • la primera ja la vaig encetar l'altre dia en el post anterior: la recuperació de sessions. He descobert que no cal que peti l'ordinador per a recuperar la sessió. Podem fer-ho voluntàriament. Per exemple: estàs treballant amb les teves cinc pestanyes de rigor i et criden a sopar (sí, les obligacions familiars, tots ho sabem). Doncs vas i tanques l'ordinador amb el Firefox obert. Quan tornes a engegar la màquina se t'obrirà el Firefox i et retornarà a les pestanyes que tenies obertes. Genial!.
  • una extensió per a fer FTP, FireFTP. Volia veure un lloc remot però no tenia ganes de configurar un altre compte a Filezilla perquè ja n'hi tinc massa. Així que vaig buscar una extensió del Firefox de la que m'havia parlat en Xavi i que també havia vist en algun lloc web sobre extensions que no et pots deixar perdre. La vaig trobar, la vaig instal·lar i en un tres i no res ja l'estic fent servir des del menú Eines -> FireFTP i amb només 102Kb ja tens un potent programa d'FTP amb les seves dues pantalletes, etc. Genial!
També m'he instal·lat un dokuwiki, una eina molt potent de la que m'havia fet molta publicitat en Xavi i que només necessita per viure un servidor amb PHP: no li cal ni base de dades perquè emmagatzema les dades en fitxers de text, què més es pot demanar?

Me'l vaig baixar i instal·lar en menys de 20 minuts i ja tinc el meu dokuwiki corrent i configurat al meu gust. Us en seguiré parlant perquè m'ha de fer molt servei, espero.