dissabte, 3 de febrer del 2007

Motor de cerca a Xtec per a Firefox

Si utilitzeu Firefox ja sabeu que podeu triar el motor de cerca que apareix a la barra superior i que, per defecte és Google.

Però, a més de triar motor de cerca, en podeu afegir-ne de nous. En català disposem de força motors d’aquests disponibles a la pàgina dedicada a Firefox de softcatalà.

Us recomano, perquè l’utilitzo molt, el motor del Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans.

Doncs bé, com que tinc poca feina i el cap em barrina que no para, he pensat: per què no fer-ne un per cercar a Xtec?

Així que, dit i fet. Seguint les instruccions , i prenent com a model altres motors, he creat el fitxeret XML que permet fer cerques amb Google dins del domini Xtec. La part de codi ha estat cosa meva (un parell d’horetes bones) i en Xavi m’ha ajudat a cercar la imatge. Ha quedat perfecte. Us podeu descarregar el fitxer XML fent clic aquí.

Estic molt satisfet perquè és una cosa que no havia fet mai i tot ha estat posar-s'hi, entossudir-m'hi (perquè he hagut de fer moltes proves) i sortir-me'n. Quan he vist que funcionava i sortia la icona ha estat molt reconfortant.

Em faig gran, però encara tinc esma de fer coses.