diumenge, 23 de setembre del 2007

Catalanització de DragMath

Avui he acabat la catalanització de DragMath l'editor d'equacions de Moodle. Tota la setmana que anava pensant de fer-ho aquest cap de setmana llarg i ja m'hi vaig posar ahir. Vaig crear un fitxer d'idioma ca.xml amb els menús en català, però no hi havia manera. Me'n vaig anar a dormir donant-li voltes al problema i aquest matí he vist la solució.

Resulta que el fitxer que crida l'editor d'equacions anava a buscar l'applet de Java al lloc anglès d'origen. Però, per altra banda, un dels primers passos de la instal·lació consisteixen en descarregar-te l'applet en local i pujar-lo al servidor, no cal recórrer al lloc d'origen. Aleshores he entès que havia de canviar el lloc d'on anar a buscar l'applet i que si hi posava el fitxer d'idioma, aleshores sí, aleshores el llegiria.

En efecte, ho he provat en local i sí que funcionava: Java em llegia el fitxer d'idioma que li donava al paràmetre de llenguatge. Després ho he provat al servidor i tot ha anat com una seda.

Però encara queda un problema que deixo pendent. La codificació dels caràcters del fitxer és utf-8, doncs bé, no hi ha manera de posar-hi ni un accent ni la ç. Ho he provat de totes maneres i al final he tirat pel dret. O bé he buscat expressions sense accents o, en el cas que no se m'acudís res, ho he deixat sense accentuar. En sembla que és una qüestió de Java. Si algú troba la solució, si us plau, que me la passi. Jo ja ho deixo així.