divendres, 14 de setembre del 2007

DragMath: un editor d'equacions per a Moodle

Ahir em van parlar de la possibilitat d'incloure un editor d'equacions a l'editor d'HTML de Moodle. Es tracta de DragMath, un editor que, només arrossegant unes icones del seu menú, ens permet crear expressions científiques que, en acabat, exporta a LaTeX o a altres llenguatges. Així Moodle, amb el seu filtre TeX, les converteix de nou en boniques expressions científiques. Un editor WYSIWYG de LaTeX, per dir-ho d'alguna manera.

Quan el vaig veure en acció vaig adonar-me que tenia moltes possibilitats, però que per activar-lo s'ocupava el lloc de la icona del menú que crida a les emoticones en l'editor HTML que incorpora Moodle.

Avui, amb un parell d'enllaços que em van passar, m'hi he dedicat una mica i he llegit que hi havia la possibilitat de no perdre les emoticones. Clar, està molt bé poder editar equacions amb LaTeX o notació científica, però encara és millor poder inserir les emoticones en un fòrum o un escrit qualsevol: donen molta informació sobre el sentit d'un escrit. I ho pot fer servir més gent.



Així que m'he dedicat a fer una mica de hacking i m'he instal·lat en local el paquet de l'editor i la seva integració amb l'editor de Moodle. Aprofitant l'avinentesa, i gràcies al que he llegit als fòrums, ho he fet de manera que no he perdut les emoticones i, en canvi, sí he guanyat la icona que crida a l'editor d'equacions. Perfecte.

Avançar significa no haver de renunciar a res. No pot ser que obtinguem alguna cosa a canvi d'una altra tant o més important que la que volem aconseguir. Hem de ser ambiciosos i voler-ho tot. Deixem que els mediocres s'acontentin amb poca cosa.