divendres, 16 de novembre del 2007

Avorriment

Per anar a treballar agafo el metro i, a vegades quan plego amb temps, vaig a peu: 50 minuts caminant i baixant panxa. Per això no sé de les angúnies i patiments dels usuaris dels trens de Rodalies.

Ara bé, quan treballo amb qualsevol dels servidors PHP d'Xtec, m'acosto molt al seu estat d'ànim. Desesperació, impotència, avorriment,...

Què fa que sigui impossible treballar durant els caps de setmana amb phobos (en qualsevol de les seves "zones") o àgora?. Avui algú em volia vendre la moto que l'alentiment dels servidors d'Xtec era causat pel gran nombre de Moodles que hi ha instal·lats, perquè "Moodle consumeix una gran quantitat de memòria" [Post de lectura obligatòria] Quan se'l transporta a la realitat i se li diu que el mateix Moodle en un servidor casolà amb menys prestacions corre que se les pela, posa cara de "no sé, no sé,..."

Jo ni sóc informàtic ni entenc un borrall en màquines, però el sentit comú (que encara em sembla que conservo) em diu que hi ha alguna cosa de fons que no va bé, i que no és deguda a Moodle. És deguda, com el caos de Rodalies Renfe, a la poca inversió en infraestructures viàries que arrosseguem des de fa molt de temps.

I sembla que la cosa no millora (Rodalies té un termini llarg, però en té). Xtec ni té termini ni ha reconegut encara públicament que té un problema. Per això em sembla que en tenim per molt de temps fins a solucionar-ho.

Mentrestant, avorrits.