dimarts, 20 de novembre del 2007

Moodle 1.9

Mai no m'havia instal·lat un versió beta de Moodle, però ara, amb unes certes bones perspectives per davant, he pensat que podria aprofitar una mica de temps i d'espai en disc per veure la Moodle 1.9.

Primer em vaig llegir les noves característiques que tenia i hi ha un parell de punts que em van ajudar a decidir:
  • la possibilitat de marcar temes de categoria, de manera que els cursos l'hereten.
  • la millora en les qualificacions. Sembla que a la OpenUniversity no li agradava l'anterior (i a qui li agradava?) i n'ha pagat un de nou, que ara "regala" a al comunitat. Ja hi estic d'acord amb això: desenvolupaments pagats per una organització que, en acabat, reverteixen en la comunitat. I no al revés.
Però hi ha més coses: s'hi poden fer categories/subcategories/subsubcategories, es comença a treballar en competències (outcomes), es crea tota una branca d'administració d'etiquetes (tags), s'introdueixen les notes (no qualificacions) entre profes d'un curs, es milloren els qüestionaris i l'import/export de preguntes, etc. Seguirem provant-la.

Una pega: amb tantes innovacions hi manquen moltes cadenes al català. Ja s'ha girat feina, si la vull posar en marxa.

En fi, una sèrie de millores que fan venir salivera i ganes que s'estabilitzi aquesta 1.9.