dijous, 6 de desembre del 2007

MoodleBcnBeerMoot 07

Cada vegada són més llargs aquests noms, oi? Bé, es tracta d'una trobada (Moot) informal (amb una Beer davant) de Moodlers a la bonica ciutat de Barcelona: claríssim.

Va ser dimarts passat en un cerveseria del centre i el tema era, òbviament Moodle, però des d'un punt de vista relaxat: saps què faig/he trobat/he sentit....?

Hi havia quasi tota la plana major dels implementadors del campus moodle de la UB (que lideren la MoodleMoot 08) encapçalats per la Lluïsa Nuñez. Van venir en Joan Codina i en Josep Mª Fontana vells moodlers de la Pompeu, l'Eneko Arriaga del moodlepartner català, el gran Marc Alier de la Politècnica, en Marc Brià de l'Autònoma (però em sembla que autònom) i una persona que se'm va presentar quan ja marxava i és en Boris Mir.

En Boris va seguir el primer curs sobre Moodle que vaig fer per la Casa, un organitzat per en JuanMi Muñoz des del 1000enari, allà per l'hivern del 2005. Hi van participar molts dels que ara són els cracs de Moodle i segueixo molt atentament el seu blog (i mira que en segueixo ben pocs!) anomenat La mirada pedagógica on deixa anar veritats com a punys. Viag estar molt content de conèixer-lo i la llàstima va ser que era tard i no vam poder parlar gaire més. El que em va sobtar va ser que em donés les gràcies per la feina que fem i la pallissa que donem els moodlers de la Casa. Sembla que no hagi de ser res però suposo que el que fem de manera natural, perquè ens surt de l'ànima, molta gent agraeix. Molt fort.

Coses de Moodle:
  1. la UB usa com a BD PostgreSQL. Parlant amb ells i l'Eneko em deien que Moodle no funciona sobre Oracle [cosa que la pràctica m'ha ensenyat]. Qui no vulgui usar MySQL pot tirar de Postgre que dóna molts bons resultats. Per què no s'escolten als que en saben?
  2. el pilot del famós OKI bus sobre Moodle sembla que té problemes perquè hi ha parts amb programació sobre PHP 4 i altres sobre 5. Sembla allò de la nau a Mart que mesuraven els cargolets en mm o en polzades i acabà estavellant-se. Espero que no hi hagi una estavellada semblant a l'OKI-Campus. NB: no funciona.
  3. els Tallers de Moodle funcionen molt bé. M'estan arribant inputs des de diferents bandes (en David Piñol per la ESO, en Joan Codina a universitat, en Jordi Fontich a primària, la Irene a formació de professorat). Hauria de plantejar-me seriosament de fer-ne un i sortir de dubtes.
  4. no hi ha dues instal·lacions de Moodle iguals: tothom toca codi. Això planteja un problema d'actualització de versions que, qui fa servir el pret-a-porter com jo, no té. Perdo funcionalitats, però guanyo en velocitat d'actualització. La UB està fent servir la 1.7!
Sortiren molts altres temes amb més o menys relació amb Moodle, la conversa va ser molt fluïda i la cervesa bona. Llàstima que se'm va fer tard i els vaig haver de deixar amb una segona ronda. Hem de quedar més d'hora.