dimarts, 18 de desembre del 2007

OOoLatex, get the power of LaTeX into OpenOffice!

Sabíeu que a OpenOffice, igual que a Firefox o a Thunderbird, se li poden afegir extensions? Jo ho he descobert aquest cap de setmana passat, no em feu dir com. Anava navegant i, al final, m'ho vaig trobar als nassos. Així que vaig fer una ullada a la pàgina d'OpenOffice.org on tenen la llista d'extensions per a diferents feines.

Vaig trobar-ne una que n'interessava: OOoLatex. Què fa aquesta extensió? Dues coses:
  1. afegeix una nova barra d'eines pel mòdul Equació que, quan hi cliques, et mostra una finestreta des d'on editar una equació en llenguatxe LaTeX i, quan acabes, te la insereix al document OO (writer o Impress) en format d'imatge (png). Primer, naturalment, cal tenir instal·lat al sistema LaTeX i Ghostscript i configurar el mòdul, però, qui no els té instal·lats, oi? ;-)
  2. l'altra barra, pel mòdul Expand, permet inserir caràcters especials directament al mig del text d'un document OO. No tan espectacular com el mòdul Equació, però força interessant.
Tots dos són de codi lliure i es poden descarregar i instal·lar ben fàcilment a OO. Quan un visita la pàgina de descàrregues del mòdul OOoLaTeX es baixa un fitxer amb extensió oxt, una classe de fitxer comprimit. No cal descomprimir-lo, simplement, anem a OO ->Eines ->Gestor d'extensions (extension manager)-> seleccionem Les meves extensions (my extensions) -> toquem el botó Afegeix i, a la finestreta que s'obre, busquem la ubicació del fitxer oxt descarregat, el seleccionem i deixem que OO s'encarregui de la resta (instal·lar i fer anar).

Val la pena visitar la pàgina d'extensions d'OO perquè segur que en trobeu alguna que us pot interessar.