dissabte, 23 de febrer del 2008

El mes del llop

En euskera febrer (otsail) és el mes del llop (otso) perquè durant aquest mes els llops en zel udolaven pels boscos i muntanyes d'aquell bonic/petit país. No és que estigui en zel, però sí que udolo en aquest febrer lamentant-me com un llop del temps passat.

Enguany, com el passat, he dedicat una gran quantitat d'hores i esforços al curs telemàtic sobre Moodle. Tothom sap que els cursos telemàtics solen implicar un factor de correcció en el nombre d'hores que es pot xifrar en 1'5. Vull dir que si un curs certifica 60 hores, el profe i els estudiants en dediquen, com a poc, 60x1'5= 90 hores. Doncs bé, a les alçades que som, on devem portar unes 40 hores nominals, jo ja n'hi he dedicat unes 120.

Què implica això? Doncs que mirant enrere m'adono que aquest curs ha estat com un forat negre que m'ha xuclat totes les energies, les hores lliures i que m'ha impedit fer altres coses que per a mi també són interessants i valuoses.

Per exemple:
  • Anar a la piscina. He estat com 4 mesos sense poder-hi anar i així estic amb mals d'esquena diaris (un ja té una edat).
  • No he pogut publicar quasi bé res a cataLaTeX. El ritme d'un article cada 10 o 15 dies s'ha trencat i ha passat a ser un cada quan puc. Publicar un article és fàcil, però darrera de cadascun hi ha tota una feina d'investigació i proves fins a donar-ho per publicable.
  • Aquest mateix blog se n'ha ressentit perquè no solament ha disminuït el nombre de posts sinó també la qualitat. Quan un ha estat davant d'una pàgina en blanc esperant que es descarregui durant una infinitat de minuts, després difícilment li queda esma per investigar o provar coses noves i explicar-ho.
  • Moodle: tinc una bonica versió 1.9 instal·lada i esperant-me a ser provada i a traduir la part de qualificacions que és tota nova. Amb prou feines me l'he mirat per sobre i el desenvolupament no s'atura ni m'esperarà.
  • El wiki On se colga el dimoni on tracto de coses que vaig esbrinant sobre Moodle. Allà s'està el dimoni colgat. A més, li vull canviar la plantilla i ni temps tinc per buscar-ne una que m'agradi.
  • La lectura: vaig molt endarrerit i se m'acumulen els llibres per llegir. Ara m'estic amb els salmons al Iemen i, tot i que m'agrada, no avanço.
Per tant, m'he fet el ferm propòsit de no fer cursos telemàtics l'any que ve.