dissabte, 2 de febrer del 2008

Nou esquelet per a cataLàTeX

Al post del passat dilluns 28 de gener feia referència a l'actualització del programari de base del lloc cataLaTex, que és SPIP, un programari francès de codi lliure (logicien livre, que en diuen ells) molt potent, flexible i fàcil d'instal·ar. Vaig actualitzar el programa i vaig comprovar que la pàgina d'inici es veia bé, però els articles fatal: semblava que el full d'estils no es llegia o cosa semblant perquè la barra de navegació lateral quedava per sobre el text i el feia il·legible. Ho vaig deixar pel cap de setmana.

Ahir a la tarda m'hi vaig posar. La veritat és que feia molt de temps, quasi 2 anys, que no remenava les tripes d'SPIP i no recordava massa quins fitxers havia de tocar per obtenir un aspecte agradable. Així que m'hi vaig posar i no me'n sortia. A més, des de la versió 1.8, que tenia instal·lada, a la 1.9.2 actaul, hi ha hagut canvis substancials pel que fa als esquelets, que és com en diuen a SPIP de les plantilles, skins o templates.

Després d'una hora de remenar i no sortir-me'n vaig estar llegint un tutorials on explicava com instal·lar un nou esquelet a la nova versió, així que em vaig decidir i del mateix lloc d'SPIP me'n vaig baixar un i el vaig instal·lar. No estava malament, va funcionar a la primera, però era un xic complicat de modificar.

Vaig seguir buscant i al final en vaig trobar un que m'agradava i el vaig descarregar. És MiniGriSpip, el treball de FredoMkb un dissenyador francès, que l'ofereix sota llicència GPL des del lloc de contribucions d'SPIP.

Va ser una bona sorpresa que, un cop descomprimit, en resultés només una carpeta amb diferents fixers fàcilment identificables i modificables. El vaig pujar (s'ha de crear una carpeta squelettes a l'arrel del lloc i és on primer va el programa a buscar l'aparença) i va funcionar de seguida, així que em vaig possar a canviar el que no m'agradava (bàsicament alguna coseta de posició) i a acabar de traduir algun missatget que sortia en francès.

El resultat ha estat espectacular i ja torno a tenir cataLaTex en plena forma. Us convido a anar-hi i que el disfruteu.