dijous, 3 d’abril del 2008

ConTeXt

ConTeXt és un "dialecte" de TeX, potser un dels més recents. És un conjunt de macros que transformen un fitxer tex en un bonic PDF. Va ser creat i és desenvolupat per un grup de programadors holandesos que ara mateix són bastant actius.

He tingut diverses experiències amb ConTeXt, algunes força interessants, que s'estroncaren no fa massa en no poder arrencar el compilador encara no sé massa bé per quina raó. Des que vaig instal·lar TeXLive a l'Ubuntu no l'havia provat tot i tenir-lo instal·lat, però avui, que per una d'aquelles casualitats he trobat a la xarxa un tutorialet del pas de LaTeX a ConTeXt m'he animat a provar-ho i, des de la línia de comandaments, ha funcionat a la primera: simplement cal escriure texexec fitxer.tex. He repassat les instruccions, perquè se m'havia oblidat gran part del poc que havia fet, i de seguida he refrescat i començat a obtenir resultats satisfactoris.

Això m'ha animat a reempendre un tema pendent: Kile, l'editor de TeX per a Linux del que he parlat no fa pas massa. Així que m'he entretingut una mica en veure la configuració del programa i com estaven configurades les accions típiques i m'he entossudit en crear-me una extensió del menú (amb la seva icona i tot) específica per a ConTeXt. A mesura que anava avançant ho anava provant i,com que funcionava, he tirat endavant.

Ara mateix, després de sortir-me'n, tinc una nova icona a la barra d'eines de Kile:


A veure si aquest cap de setmana puc publicar el procés a cataLaTeX