dissabte, 21 de juny del 2008

NanoGong

Arran d'una pregunta sobre si Moodle incorpora "de sèrie" algun programa de veu vaig mirar quins mòduls hi havia a moodle.org i em vaig trobar amb NanoGong. Havia sentit a parlar de Gong, el germà gran i que necessita d'un servidor Java per funcionar i, és clar, ho tenia bastant deixat. Però em va fer gràcia això del NanoGong i la seva integració a Moodle i vaig visitar un espai demo que tenen.

NanoGong no és altra cosa que un applet de Java que mostra un petit gravador/reproductor de veu que es pot integrar a l'editor HTML de Moodle de forma que, quan es toca la icona corresponent, s'obre l'applet i es pot desar la veu.

Al punt on s'ha inserit el so apareixerà, en acabat, una icona amb una indicació (caption) del contingut del fitxer de so inserir.

Quan algú llegeix aquell text i veu la icona, pot clicar-hi a sobre i veurà com s'obre el reproductor:

El fitxer de so resultant (un wav bastant corrent encara que poc comprimit) pot arribar a durar una hora, tot i que la idea és que sigui més curt, clar.

La integració a Moodle, però, no acaba aquí ja que els seus creadors (de la Universitat de Hong Kong) han creat l'activitat NanoGong que consisteix en enviar al sistema el fitxer de veu generat amb l'applet NanoGong, una mena de tasca amb enviament però de fitxers de veu amb tota la facilitat amb què fa les coses Moodle.

Ja en tenim un en funcionament. Seguiré informant dels pros i cons.