dissabte, 19 de gener del 2013

Canvi d'escriptori a Xcfe pel netbook

Estic una mica cansat de l'unity de l'ubuntu, especialment al netbook. Als portàtils o pc's de pantalla més gran m'hi he instal·lat el gnome3 i n'estic prou satisfet, però al netbook no m'acabava de convèncer. A més, el pobre cada cop que ha d'arrencar cap aplicació veus que sua.

Per això vaig pensar que potser si li posava un escriptori lleuger l'ajudaria en la seva feixuga feina. I vaig triar xcfe, el del ratolinet.

La instal·lació a ubuntu és molt senzilla:
  1. afegim el repositori: sudo add-apt-repository ppa:xubuntu-dev/xfce-4.10
  2. ctualitzem: sudo apt-get update 
  3. instal·lem el nou escriptori i les aplicacions que calgui: sudo apt-get install xfce4 
Ara podem reiniciar la màquina o canviar de sessió. Per utilitzar-lo simplement a la pantalla on ubuntu ens demana la contrasenya hem de triar amb quin escriptori voldrem treballar: l'unity (ubuntu per defecte) o el nou xcfe. Triem aquest i ja està:


Ara només cal que m'hi entretingui una mica per personalitzar-lo al meu gust aprofitant els diversos temes i icones que es poden trobar a http://xfce-look.org/. Però de moment ja he vist que el netbook em va més de pressa que amb l'unity i és el que volia.